Oneline users : آموزش ششم http://s5.picofile.com/file/8122953034/%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85_%D9%88_%D9%85%D9%82%D8%AA%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D8%AA_%E2%81%AD%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86_%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA_%D8%A7%D9%88%D9%84_docx_1.pdf.html

کد بارش ستاره آموزش ششم آموزش ششم



آموزش ششم
نويسندگان

ارزشیابی انشای فارسی 20 نمره و به صورت کتبی می باشد .چه در ارزشیابی تکوینی و چه در ارزشیابی پایانی 10 نمره ، به نوشتن موضوع انشا و 10 نمره به طرح پرسش هایی از فعالیت های انشایی و نگارشی کتاب مهارت های نوشتاری و پرسش های نگارشی معلم ساخته اختصاص می یابد 

نمره نهایی : میانگین ارزشیابی تکوینی و پایانی (20=40/2       40=20+20) می باشد.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳٩۱ .:. ۱٢:۳٤ ‎ق.ظ .:. احمد خیاط زاده

ارزشیابی املای ششم کتبی و 20 نمره ای بوده و شامل دو بخش املای تقریری و سوالات معلم ساخته است که از بخش مهارتهای املا نویسی کتاب فارسی نوشتاری برگرفته    می شود.

 ارزشیابی املای ششم شامل 20 نمره املای تقریری که تقسیم بر 2 خواهد شد تا 10نمره از 20 نمره بارم امتحانی مشخص شود و 10 نمره شامل سوال از فعالیت های املایی کتاب فارسی نوشتاری در نظر گرفته خواهد شد که در مجموع 20 نمره ورقه امتحانی کامل می شود. 

نمونه سوال املای ششم ابتدایی نوبت اول دبستان انور مهر  92-91


برچسب‌ها: ششم

ادامه مطلب
جمعه ٢٩ دی ۱۳٩۱ .:. ۱۱:٤٢ ‎ب.ظ .:. احمد خیاط زاده

 

درسال تحصیلی 93-92 برای دومین سال متوالی جشنواره الگوهای برتر تدریس با رویکرد درس پژوهی اجرا می شود. همکاران شرکت کننده لازم است توجه داشته باشند.طرح درس(محتوی) درس پژوهی امسال متفاوت از سال گذشته بوده وباید چارچوب آن دقیقا رعایت شود . برای برگزیدگان اول تا سوم استانی گواهی اقدام پژوهی در نظر گرفته شده است. همکارانی که محتوی تدریس (طرح درس ) را در چارچوب درس پژوهی تهیه نکنند فقط در جشنواره تدریس داوری خواهند شد.

 برای دریافت شیوه نامه درس پژوهی از موضوعات وب" فرم داوری جشنواره" را انتخاب کرده و فایل مربوطه را دانلود فرمایید.

  فرم موجود در ادامه مطلب برای سال 92-91 بوده و برای تدریس با رویکرد درس پژوهی  مناسب می باشد.برای فرم درس پژوهی دریافت فایل را دانلودکنید.


برچسب‌ها: فرم داوری جشنواره

ادامه مطلب
پنجشنبه ٢۸ دی ۱۳٩۱ .:. ۱۱:٠۸ ‎ب.ظ .:. احمد خیاط زاده

بخش دوم

سناريو نويسي يعني بيان تمام جزئيات

سناريو نويسي يعني شرح تك تك عمليات

سناريو نويسي يعني تكليف همه چيز را مشخص كردن  

سناريو نويسي يعني چه كسي ، چه كاري را در چه شرايطي انجام مي دهد.

بر اساس اين تعاريف در طرح درس سناريويي نمي توان هدف هاي رفتاري را به طور خلاصه نوشت . معلم بايد عملكرد يا رفتار را طور ي بنويسد كه ارتباط آن با شرايط ومعيار تعيين شده واضح و روشن باشد. اين صراحت بايد در حدي باشد كه افراد آشنا با فرايند ياد دهي و يادگيري بتوانند بدون اشكال و اشتباه مقاصد آموزشي مورد نظر نگارنده را تدريس و يا ارزيابي كنند.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
چهارشنبه ٢٧ دی ۱۳٩۱ .:. ۱۱:٢٥ ‎ب.ظ .:. احمد خیاط زاده

بخش اول

مقدمه : سناریو نویسی از کلمات آشنا و از واژگانی است که در دنیا ی سینما و تئاتر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد . سناریو نویسی را می توان مترادف با فیلم نامه نویسی و نمایش نامه نویسی دانست اما آنچه که در سناریو نویسی آموزشی مدّ نظر است با سناریوی مورد نظر در فیلم و تئاتر متفاوت است. 

بقیه در ادامه مطلب


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
چهارشنبه ٢٧ دی ۱۳٩۱ .:. ٩:٢۳ ‎ب.ظ .:. احمد خیاط زاده

1- درس پژوهی محیطی را فراهم می سازد تا معلمان از یکدیگر بیاموزند،دانش حرفه ای و شغلی خود را ارتقا دهند ، رفتار خود را باز اندیشی کنند و در تحول مستمر آموزش مشارکت کنند. وهمچنین درس پژوهی به گسترش فرهنگ یادگیری کمک می کند. 

2- معلمان از طریق درس پژوهی ، به عنوان الگویی اثر بخش برای پژوهش در مدرسه یاد می گیرند که چگونه بیاموزند ، و در تجارب آموزشی و تربیتی دیگر همکاران سهیم شوند.  آنها بدین ترتیب می توانند با باز اندیشی در رفتارهای آموزشی خود ، راه های بهتری برای یاد دادن و یاد گرفتن بیابند وبه تولید دانش شغلی بپردازند.

3- درس پژوهی ، با درگیر ساختن معلمان در فرایند تبیین مساله ، طرح نقشه ، عمل ، مشاهده ، باز اندیشی و بازنگری ، فرهنگ مشارکتی حرفه ای را ارتقا می دهد.

4 - فرایند یاد گیری در درس پژوهی ، به تغییر فرهنگ مدرسه کمک می کند و محیط انعطاف پذیر برای دستیابی به یادگیری سازمانی را توسعه می بخشد.

5-درس پژوهی به معلمان اجازه می دهد که مسئولیت بیشتری دراداره مدرسه احساس کنند و آن را عاملی برای فراهم آوردن یادگیری خود از طریق مشاهده ، باز اندیشی در عمل انجام شده و خود ارزیابی می دانند.

6- معلمان در این فرایند ، به همکاری با محققان در حمایت از ترویج تفکر سیستمی و تفکر انتقادی تشویق می شوند و  هنگامی که توجه اصلی معلمان معطوف فرایند یاد دهی- یاد گیری است ، علاقه بیشتری در زمینه توجه به یادگیری دانش آموزان در کلاس درس پیدا می کنند .

7- در این فرایند معلمان در محیطی شوق انگیز و مسئو لانه به بهسازی فرهنگ یادگیری مشارکتی کمک می کنند ، ظرفیت خود را برای تبدیل ازنقش آموزگار به یادگیرنده و رهبری فرایند یادگیری تغییر می دهند. رهبری آموزشی را در تفکر نوآورانه و غنی سازی یادگیری حمایت می کنند وبه توسعه مهارت هایشان به عنوان رهبران تحول در مدرسه ادامه می دهند .

8- درک عمیق تر مدیران آموزشی از درس پژوهی ، بکار گیری استراتژی های اثر بخش در ارتقای مدیریت آموزشی را محقق می سازد ، یاد دهنده را به یاد گیرنده تغییر می دهد، مدرسه را از جایی برای آموزش به مکانی برای یاد گیری متحول می کند و آن را به مثابه سازمان یاد گیرنده باز سازی می کند.


برچسب‌ها:
سه‌شنبه ٢٦ دی ۱۳٩۱ .:. ٩:٢٢ ‎ق.ظ .:. احمد خیاط زاده

 اعضای تیم درس پژوه ، برای تهیه وتدوین سناریوی درس پژوهی لازم است سیــــــــــری را

  بصورت (step by step ) گام به گام ، با مشارکت و همفکری همدیگرانحام دهند .

جهت سهولت بیش تر در طی کردن این فرایند بایستی بحث وتبادل نظر ی با اعضای تیم

ومشاوره هایی با متخصصان امر آموزشی انجام گیرد و برای درس پزوهی گام های مهم و 

اساسی برداشته شود .


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
سه‌شنبه ٢٦ دی ۱۳٩۱ .:. ۱٢:۱۳ ‎ق.ظ .:. احمد خیاط زاده

مقدمه : 

درس پژوهی (lesson study ) یک مدل ژاپنی برای رشد حرفه ای معلمان و موثرترین روش  یاد دهی - یاد گیر ی در کلاس درس است. درس پژوهی در واقع یک روش پژوهشی مشارکتی معلمان در کلاس درس است که از آن به عنوان کاربردی ترین و موثرترین برنامه پرورش حرفه ای معلمان در مدارس ژاپن یاد شده است .

هدف درس پژوهی بهبود مستمر تدریس( آموزش) می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب بیشتری را بیاموزند. تمرکز اولیه درس پژوهی بر نحوه تفکر و یادگیری دانش آموزان است. در واقع هدف غایی درس پژوهی ، تدریس حرفه ای معلمان است نه رشد حرفه معلمی ، کار کردن دانش آموزان در حین تدریس است نه کار دانش آموزان .

سناریو نویسی یا تدریس مبتنی بر درس پژوهی ، یک کار مشارکتی و تیمی معلمان است که در قالب تیم هی کوچک سه نفره تا تیم های بزرگ تر اجرا می شود . در یک تیم کوچک سه نفره اعضای تیم ،  وظایف و مسئولیت مستقیم  دارند امادر عین حال در تمام مراحل از تشکیل گروه گرفته تا پایان تدریس باهمدیگر تعامل و همکاری نزدیک دارند و نظرات اعضای گروه محترم شمرده می شود . 

اعضای تیم کوچک سه نفره  عبارتند از:

1- طراح سناریو : مسئو لیت طراحی و انتخاب الگو ها و روش های فعال تدریس،با هم فکری اعضای گروه  بر عهده اوست . 

2-طراح تجهیزات و رسانه ( مدیر رسانه ) : مسئولیت  آماده کردن وسایل کمک آموزشی و تجهیزات از جمله رسانه های مبتنی بر  IT   را بر عهده دارد.

3- مجری تدریس : مسئولیت اجرا و انجام ارزشیابی متناسب با موضوع تدریس را بر عهده می گیرد و در تدوین سناریو نظارت و هم فکری می کند. 


برچسب‌ها:
یکشنبه ٢٤ دی ۱۳٩۱ .:. ۱۱:٥٢ ‎ب.ظ .:. احمد خیاط زاده

با عنایت به مفاد تفاهم نامه آموزشی مبنی بر برگزاری جشنواره ی الگوی مناسب تدریس دوره ابتدایی و شرکت صد در صدی آموزگاران محترم ، گروه تکنولوژی و گروه های آموزشی در نظر دارد نسبت به برگزاری جشنواره طبق زمان بندی اقدام نماید.لذا به منظور برگزاری کارآمد تر جشنواره توجه همکاران محترم را به نکات زیر جلب می نماید:


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
یکشنبه ٢٤ دی ۱۳٩۱ .:. ٢:۳٠ ‎ق.ظ .:. احمد خیاط زاده

کار تو، همه مهرو وفا بود رضا جان                

                                                         پاداش تو ، کی زهر جفا بود ، رضا جان

آن لحظه که پرپر زدی و آه کشیدی                

                                                         معصومه ی مظلومه کجا بود رضا جان  

بر دیدنت آمد چو جوادت ز مدینه              

                                                        سوز جگرش ، یا ابتا بود رضا جان             

 


برچسب‌ها:
شنبه ٢۳ دی ۱۳٩۱ .:. ٢:٤٠ ‎ق.ظ .:. احمد خیاط زاده

در راستای اهداف کیفی جشنواره وتاثیر آن در بهبود کیفیت فرایند یاددهی - یادگیری و ارتقای مهارت های حرفه ای معلمان ، اجرای نوزدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره ابتدایی در سال تحصیلی 92-91 ، با رویکرد (( درس پژوهی )) وبیشتر بر کار تیمی تاکید شده است.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
شنبه ٢۳ دی ۱۳٩۱ .:. ۱:٠۱ ‎ق.ظ .:. احمد خیاط زاده
بنام خدا

كاربر گرامي

با سلام و احترام

پيوستن شما را به خانواده بزرگ وبلاگنويسان فارسي خوش آمد ميگوييم.
شما ميتوانيد براي آشنايي بيشتر با خدمات سايت به آدرس هاي زير مراجعه كنيد:

http://help.persianblog.ir براي راهنمايي و آموزش
http://news.persianblog.ir اخبار سايت براي اطلاع از
http://fans.persianblog.ir براي همكاري داوطلبانه در وبلاگستان

در صورت بروز هر گونه مشكل در استفاده از خدمات سايت ميتوانيد با پست الكترونيكي :
support[at]persianblog.ir

و در صورت مشاهده تخلف با آدرس الكترونيكي
abuse[at]persianblog.ir
تماس حاصل فرماييد.

همچنين پيشنهاد ميكنيم با عضويت در جامعه مجازي ماي پرديس از خدمات اين سايت ارزشمند استفاده كنيد:
http://mypardis.com


با تشكر

مدير گروه سايتهاي پرشين بلاگ
مهدي بوترابي

http://ariagostar.com
برچسب‌ها:
شنبه ٢۳ دی ۱۳٩۱ .:. ۱٢:٥٩ ‎ق.ظ .:. پرشین بلاگ
درباره وبلاگ

به نام خدا احمدخیاط زاده آموزگاردروس ریاضی ، هدیه ، مطالعات ، فناوری و هنر پایه ششم دبســتان شیخ طوسی مشگین شهر هستم.داور منطقه ای و استانی جشنواره های برتر تدریس و جابر بن حیان و مدرس ریاضی و قرآن پایه ششم دوره های ضمن خدمت آموزش و پرورش منطقه مشـگین شرقی می باشم . نظرات سازنده دوستان برایم ارزشمند بوده و باعث دلگرمی و بهتر شدن وبلاگ خواهدبود. « کپی برداری از مطالب وبلاگ با اهدای صلوات بر محمد وآل محمد (ص) مجاز است.»
موضوعات وب