Oneline users : آموزش ششم http://s5.picofile.com/file/8122953034/%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85_%D9%88_%D9%85%D9%82%D8%AA%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D8%AA_%E2%81%AD%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86_%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA_%D8%A7%D9%88%D9%84_docx_1.pdf.html

کد بارش ستاره چگونه طرح درس سناريو نويسي آماده كنيم - آموزش ششم آموزش ششم



آموزش ششم
نويسندگان

بخش دوم

سناريو نويسي يعني بيان تمام جزئيات

سناريو نويسي يعني شرح تك تك عمليات

سناريو نويسي يعني تكليف همه چيز را مشخص كردن  

سناريو نويسي يعني چه كسي ، چه كاري را در چه شرايطي انجام مي دهد.

بر اساس اين تعاريف در طرح درس سناريويي نمي توان هدف هاي رفتاري را به طور خلاصه نوشت . معلم بايد عملكرد يا رفتار را طور ي بنويسد كه ارتباط آن با شرايط ومعيار تعيين شده واضح و روشن باشد. اين صراحت بايد در حدي باشد كه افراد آشنا با فرايند ياد دهي و يادگيري بتوانند بدون اشكال و اشتباه مقاصد آموزشي مورد نظر نگارنده را تدريس و يا ارزيابي كنند.


بر اساس بررسي ها و تحقيقات بعمل آمده از طرح درس هاي نوشته شده در سال هاي اخير ، بسياري از معلمان به دليل عدم آشنايي با ماهيت اهداف رفتاري معمولا از افعال زير كه درك آن ها مشكل است وقابل اندازه گيري نيستند بيشتر استفاده مي كنند افعالي مانند :

                       -- بدانند                       -- ياد بگيرند  

                      -- تحسين كنند              -- لذت ببرند

                      -- باور كنند                    -- درك كنند و...

بهتر است بجاي بكار گيري افعالي نظير افعال ذكر شده از افعالي كه كمتر در معناي آن اشتباه رخ مي دهد و قابليت اندازه گير ي آن خوب است استفاده نمود .

افعال صريح در حيطه شناختي               افعال صريح در حيطه عاطفي  

         تعريف كردن                                        قبول كردن

         فهرست كردن                                     تاييد كردن

         نام بردن                                            همكاري كردن

         توضيح دادن                                        علاقمند شدن

         تشخيص دادن                                     هم عقيده شدن

         طبقه بندي كردن                                  آرزو كردن

         تجزيه وتحليل كردن                               تحريك شدن

         قضاوت كردن                                       تعهد داشتن

         و ...........                                          و ............

                      افعال صريح در حيطه رواني - حركتي

                                   با مهارت بكار بردن

                                   درست اجرا كردن

                                   آزمايش كردن

                                   باز سازي كردن

                                   جا بجا كردن

                                   محكم كردن

                                   عوض كردن

                                   و ...........

البته اين تمام افعال نيست كه مي توان  بكار برد، تنها نمونه هايي از افعال رفتاري هستند . بنابر اين طراح سناريو ممكن است در هنگام نوشتن طرح درس از افعال ديگري كه بيان كننده فعل رفتاري است استفاده كنند .


برچسب‌ها:
چهارشنبه ٢٧ دی ۱۳٩۱ .:. ۱۱:٢٥ ‎ب.ظ .:. احمد خیاط زاده
درباره وبلاگ

به نام خدا احمدخیاط زاده آموزگاردروس ریاضی ، هدیه ، مطالعات ، فناوری و هنر پایه ششم دبســتان شیخ طوسی مشگین شهر هستم.داور منطقه ای و استانی جشنواره های برتر تدریس و جابر بن حیان و مدرس ریاضی و قرآن پایه ششم دوره های ضمن خدمت آموزش و پرورش منطقه مشـگین شرقی می باشم . نظرات سازنده دوستان برایم ارزشمند بوده و باعث دلگرمی و بهتر شدن وبلاگ خواهدبود. « کپی برداری از مطالب وبلاگ با اهدای صلوات بر محمد وآل محمد (ص) مجاز است.»
موضوعات وب