Oneline users : آموزش ششم http://s5.picofile.com/file/8122953034/%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85_%D9%88_%D9%85%D9%82%D8%AA%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D8%AA_%E2%81%AD%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86_%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA_%D8%A7%D9%88%D9%84_docx_1.pdf.html

کد بارش ستاره کودکان و ریاضی - آموزش ششم آموزش ششم



آموزش ششم
نويسندگان

کودکان پیش ازحرف زدن ریاضی یاد می گیرند!


دانشمندان آمریکایی و انگلیسی در بررسی های خود نشان دادند که کودکان پیش از این که حرف زدن را بیاموزند می توانند اعداد را درک کنند . محققان دانشگاه اموری و دانشگاه کالج لندن در خصوص تازه ترین کشف خود توضیح دادند ما نشان دادیم که کودک در 9 ماهگی می تواند صفات نسبی "بیشتر از و کمتر از "را از طریق اعداد درک کند ،اندازه اشیا و مدت زمان را بفهمند و تمام این توانایی ها را پیش از آموختن زبان کسب می کنند

 یافته های این دانشمندان نشان می دهد که انسان ها درنخستین  ماه های زندگی از اطلاعات مربوط به کمیت و اعداد برای سازماندهی تجربیات خود از جهان پیرامون استفاده می کنند . این کمیت می تواند به آنها نشان دهد که اشیای مختلف چگونه رفتار می کنند.

 این دانشمندان با تمرکز برروی توسعه در ک فضایی، پردازش عددی و درک زمان نشان دادند که تفاوت های شناختی در مورد این مفاهیم با سطح نورونی اتصال دارد. برای مثال بزرگسالان اعداد کوچکتر را با طرف چپ مغز و اعداد بزرگتر را با طرف راست پردازش می کنند .

 همچنین نتایج آزمایشات دیگر حاکی از آن است که بزرگسالان به سرعت ازمیان دو عدد بالاتر  را انتخاب می کنند واین انتخاب زمانی مشکل می شود که عدد بالاتر از نظر ارزشی کوچکتر از عدد پایین تر باشد.

 این دانشمندان برای ارزیابی قدرت درک کودکان ، تصاویر گروهی از اشیا رابه کودکان 9 ماهه نشان دادند و دریافتند که کودکان وقتی که تصویر جدیدی را می بینند دوست دارند به آن خیره شوند. به این ترتیب این محققان توانستند با اندازه گیری طول مدتی که کودکان صرف خیره شدن به تصویر می کنند مدت زمان پردازش اطلاعات در مغز را درک کنند.

 بر اساس گزارش سیانس دیلی، زمانی که به کودکان تصاویر اشیای بزرگتری با خطوط سیاه و اشیای کوچکتر با نقاط سفید نشان داده می شد این کودکان از این الگوی رنگ برای نقشه برداری  و مقایسه مفهوم "بیشتر و کمتر" اعداد و مدت زمان نیز استفاده می کردند. برای مثال اگر بیشتر اشیا با نقاط سفید بودند بچه ها به تصویر مدت زمان بیشتری نسبت به وقتی که اشیا با نوار سیاه بودندخیره می شدند. وقتی بچه ها طولانی تر نگاه می کردند این نشان می داد که آنها تفاوت های ابعاد مرتبط با جهان پیرامون خود را درک می کنند

 منبع: هفته نامه نگاه شماره 435 تیرماه 89   

    

 


برچسب‌ها: مطالب علمی
دوشنبه ۱٠ تیر ۱۳٩٢ .:. ۱٢:۳۳ ‎ق.ظ .:. احمد خیاط زاده
درباره وبلاگ

به نام خدا احمدخیاط زاده آموزگاردروس ریاضی ، هدیه ، مطالعات ، فناوری و هنر پایه ششم دبســتان شیخ طوسی مشگین شهر هستم.داور منطقه ای و استانی جشنواره های برتر تدریس و جابر بن حیان و مدرس ریاضی و قرآن پایه ششم دوره های ضمن خدمت آموزش و پرورش منطقه مشـگین شرقی می باشم . نظرات سازنده دوستان برایم ارزشمند بوده و باعث دلگرمی و بهتر شدن وبلاگ خواهدبود. « کپی برداری از مطالب وبلاگ با اهدای صلوات بر محمد وآل محمد (ص) مجاز است.»
موضوعات وب