Oneline users : آموزش ششم http://s5.picofile.com/file/8122953034/%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85_%D9%88_%D9%85%D9%82%D8%AA%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D8%AA_%E2%81%AD%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86_%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA_%D8%A7%D9%88%D9%84_docx_1.pdf.html

کد بارش ستاره 20 توصیه طلایی در مورد تغذیه - آموزش ششم آموزش ششم



آموزش ششم
نويسندگان

20 توصیه طلایی در مورد تغذیه

 

حکمای قدیمی معتقدند ، شما همان چیزی می شوید که می خورید!

 شما با خوردن ( البته د ر نوع و میزان مناسب آن ) علاوه بر اینکه انرژی لازم را جهت انجام فعالیت های جسمانی بدست می آورید، از لحاظ ذهنی نیز تقویت می شوید. چرا که بین ذهن و جسم ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگی وجود دارد. نوع ، میزان و زمان غذایی که می خورید تاثیر مستقیمی روی فعالیت های شناختی و روحی  وروانی شما دارد.

در قرآن کریم 285 آیه در نحوه استفاده از نعمت های الهی آمده است.

 

بقه در ادامه مطلب

  منبع: سلماسی احد، یاشگاه یادگیری و موفقیت


1 ) برای جلوگیری از خواب آلودگی از مواد کافئین دار استفاده نکنید چرا که باعث اضطراب و تپش قلب می شوند و به جای آن ها می توانید از چای سبز و گل گاو زبان استفاده کنید

2)هیچ گاه در مصرف سبزی جات و میوه ها صرفه جویی نکنید البته عادت مرسوم در ایران بهترین زمان مصرف میوه جات قبل از غذا و با معده خالی است در این صورت جذب مواد مفید و ویتامین ها در بالا ترین سطح خود خواهد بود

3) حد اقل به مدت 45 دقیقه بعد از غذا از صرف چای خودداری کنید

4) از مصرف غذا های پر نمک و تشنگی آور دوری کنید

5) سعی کنید بعد از ظهر ها هر چند مختصر میل کنید

6) مصرف سس ها را کاهش دهید در هر قاشق سس سفید 5 گرم چربی وجود دارد

7)مصرف ماست در وعده شام مناسب تر است ماست به دلیل داشتن اسید لاکتیک خواب آور می باشد

8) تعداد وعده های غذایی را افزایش داده ولی از حجم آن بکاهید

9) از پر خوری پرهیز کنید پر خوری مانع یادگیری موثر می شود بعد از صرف یک غذای سنگین . چرب لا اقل تا 2 ساعت آما دگی یادگیری را ندارید

زمانی که معده پر می شود فکر انسان می میرد       امام کاظم(ع)

  10) بهترین زمانی که مغز غذای کافی را به دست می آورد صبح ها است با خوردن یک صبحانه کامل حاوی مواد قندی و میوه ها می توان عملکرد مغز را افزایش داد

11) کاهو به دلیل داشتن کلسیم ؛پتاسیم و ترکیبی به نام لاکتو کاریوم در تسکین اضطراب مفید است

12) هیچ گاه غذایتان را سریع ؛ سر پایی و تنهایی نخورید

13) در طول روز 6-8 لیوان آب مصرف کنید

14) شیر ؛جگر ؛تخم مرغ و بادام زمینی به دلیل داشتن مقا دیر زیادی کولین برای حافظه و یاد گیری مفید هستند

15)مصرف سبزی هایی مثل ریحان و نعناع به دلیل خاصیت ضد افسردگی و تقویت کنندگی سلول های عصبی توصیه می شود

16) سویا به دلیل داشتن استیل کولین که ماده موثر در تقویت حافظه ؛درک مطلب و یاد گیری می باشد مورد توجه است و آجیل آن را به راحتی می توان چیپس و پفک کرد استیل کولین علاوه بر سویا در عدس ؛ذرت؛شیر؛زرده تخم مرغ و مغز تخمه آفتابگردان وجود دارد

17) تا زمانی که استیل کولین به اندازه کافی به مغز برسد دچار فراموشی فیزیولوژیک نخواهیم شد اما اگر مقدار این ماده حتی برای مدت کوتاهی کاهش یابد قدرت حافظه کاهش یافته و ما توانایی طولانی مدت دیده ها و شنیده ها را از دست خواهیم داد

18) مصرف زیاد چای و قهوه و نوشابه های گاز دار باعث می شود شادابی و توان بدن کم و زمینه افسردگی و استرس فراهم گردد

19) به هنگام خستگی از کار های ذهنی ؛نوشیدن آب میوه ها به باز یابی نیرو و آرامش فکری تان کمک فراوانی خواهد کرد

20) به جای مصرف زیاد قند و شکر عادت کنید که از خرما یا عسل استفاده کنید

 

هر کس حافظه می خواهد عسل بخورد عسل فراموشی را نابودو حافظه را زیاد می کند هیچ بیماری دارویی شفابخش تر از عسل پیدا نمی کند

حضرت محمد (ص)

 

 


برچسب‌ها: مطالب علمی
چهارشنبه ۱٢ آذر ۱۳٩۳ .:. ۱٠:٢٤ ‎ب.ظ .:. احمد خیاط زاده
درباره وبلاگ

به نام خدا احمدخیاط زاده آموزگاردروس ریاضی ، هدیه ، مطالعات ، فناوری و هنر پایه ششم دبســتان شیخ طوسی مشگین شهر هستم.داور منطقه ای و استانی جشنواره های برتر تدریس و جابر بن حیان و مدرس ریاضی و قرآن پایه ششم دوره های ضمن خدمت آموزش و پرورش منطقه مشـگین شرقی می باشم . نظرات سازنده دوستان برایم ارزشمند بوده و باعث دلگرمی و بهتر شدن وبلاگ خواهدبود. « کپی برداری از مطالب وبلاگ با اهدای صلوات بر محمد وآل محمد (ص) مجاز است.»
موضوعات وب