Oneline users : آموزش ششم http://s5.picofile.com/file/8122953034/%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85_%D9%88_%D9%85%D9%82%D8%AA%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D8%AA_%E2%81%AD%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86_%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA_%D8%A7%D9%88%D9%84_docx_1.pdf.html

کد بارش ستاره زمان بندی جشنواره الگوهای برتر تدریس ابتدایی سال تحصیلی 92-91 - آموزش ششم آموزش ششم



آموزش ششم
نويسندگان

با عنایت به مفاد تفاهم نامه آموزشی مبنی بر برگزاری جشنواره ی الگوی مناسب تدریس دوره ابتدایی و شرکت صد در صدی آموزگاران محترم ، گروه تکنولوژی و گروه های آموزشی در نظر دارد نسبت به برگزاری جشنواره طبق زمان بندی اقدام نماید.لذا به منظور برگزاری کارآمد تر جشنواره توجه همکاران محترم را به نکات زیر جلب می نماید:


1)جشنواره الگوهای مناسب تدریس دوره ی ابتدایی بارویکرد درس پژوهی در سه سطح آموزشگاهی ، ناحیه/ منطقه ای و استانی برگزار خواهد شد.

- مرحله آموزشگاهی : دی ماه  الی آخر بهمن ماه 91

- مرحله ناحیه/ منطقه ای : اسفندماه 91

- مرحله استانی : فروردین ماه 92

2) مواد درسی برای طراحی آموزشی و تدریس بر حسب پایه تدریس عبارتند از:

ردیف     پایه              مواد درسی

1         اول                 فارسی

2         دوم                ریاضیات

3         سوم              هنر 

4         چهارم             علوم تجربی

5         پنجم               قرآن

6         ششم             ریاضیات

7         چند پایه           فارسی - ریاضیات - هدیه های آسمان ( با موضوع مشترک)

توجه : در تدریس چند پایه همکاران می توانند یکی از مواد درسی مندرج را انتخاب و بصورت مشترک حداقل برای سه پایه تدریس نمایند.

3) معلمان دوره ابتدایی جهت شرکت در جشنواره در قالب یک تیم سه نفره به تولید سناریو و اجرای عملی تدریس می پردازند که نقش هر یک از اعضا ی تیم به شرح زیر می باشد. 

* معلم ناظر وطراح سناریو با تأکید بر الگوها و روش های فعال تدریس :    همکاران گرامی که در زمینه طراحی و انتخاب الگوها و روش های فعال تدریس توانمندمی باشند ضمن همفکری و هماهنگی با دیگر اعضای تیم با تدوین و طراحی سناریو  درجهت حضور گروه در جشنواره الگوهای مناسب تدریس مشارکت خواهند داشت.

* معلم ناظر وطراح تجهیزات و رسانه های متناسب با موضوع تدریس در جشنواره: به منظور تقویت روش های نوین تدریس از جمله روش تدریس چند حسی (مختلط) و ... که منجر به هدایت یادگیری ازطریق تمام حواس خواهد شد. همکاران  علاقمند و آگاه در زمینه تجهیزات و وسایل کمک آموزشی از جمله رسانه های مبتنی برIT  ضمن پی گیری تدوین سناریو در امور رسانه ای فرایند تدریس مشارکت خواند داشت .

* معلم ناظر بر تدوین سناریو و مجری تدریس با تأکید بر اجرای الگوها و روش های فعال تدریس در کلاس درس (مجری) :  همکاران علاقمند و توانمند در زمینه ی اجرا و انجام ارزشیابی متناسب با موضوع تدریس ضمن پی گیری تدرین سناریو در اجرای تدریس مشارکت خواهند داشت .

ازآن جا که شیوه نامه ی الگو های مناسب تدریس بر اساس خرد جمعی و تفکر گروهی با رویکرد درس پژوهی تدوین گردیده است . انتظار می رود انتخاب موضوع تدریس در هر پایه ، انتخاب الگوها و روش های مناسب ، انتخاب رسانه ها و تجهیزات آموزشی ، انتخاب ابزارهای ارزشیابی و ... بر اساس کار گروهی  و با هماهنگی مدیر یا معاون آموزشی صورت پذیرد.

4) طراح آموزشی بر مبنای سناریو نویسی صورت پذیرد .  منظور از سناریو نویسی یعنی فرایند یاد دهی -  یادگیر ی و بعبارتی فعالیت آموزشی معلم و دانش آموز گام به گام  و با شرح جزئیات نوشته شود. در ضمن طراحی در محیط word 2003  بر روی لوح فشرده ذخیره و به اداره آموزش و پرورش تابعه ارسال شود .


برچسب‌ها:
یکشنبه ٢٤ دی ۱۳٩۱ .:. ٢:۳٠ ‎ق.ظ .:. احمد خیاط زاده
درباره وبلاگ

به نام خدا احمدخیاط زاده آموزگاردروس ریاضی ، هدیه ، مطالعات ، فناوری و هنر پایه ششم دبســتان شیخ طوسی مشگین شهر هستم.داور منطقه ای و استانی جشنواره های برتر تدریس و جابر بن حیان و مدرس ریاضی و قرآن پایه ششم دوره های ضمن خدمت آموزش و پرورش منطقه مشـگین شرقی می باشم . نظرات سازنده دوستان برایم ارزشمند بوده و باعث دلگرمی و بهتر شدن وبلاگ خواهدبود. « کپی برداری از مطالب وبلاگ با اهدای صلوات بر محمد وآل محمد (ص) مجاز است.»
موضوعات وب